lördag 27 oktober 2012

Lite pyssel.


Idag har jag börjat arbeta på brorsdotterns julklapp. Hon ska få ett dockskåp av mig. Jag är nämligen (när jag inte har hjärnan full av julgrejor) fullkomligt tokig i dockskåp! Jag har flera stycken själv som jag håller på att bygga om, renovera och inreda. Något som tar både pengar och tid :P

Nu har jag alltså satt tänderna i ett helt vanligt Lundby dockskåp som hade alldeles för slitna och fula tapeter och gjort det lite finare. Imorgon ska jag fortsätta med de sista tapeterna och så väntar jag på golven som jag beställt från Skala Minimal. När huset är färdigt kommer det upp en bild :)

När vi ändå är inne på pyssel kan jag tipsa om ett julpyssel som jag gjorde igår. Otroligt enkelt men jättefint nu när det blir mörkare och mörkare och dessutom hög mysfaktor!! Man tar bara några glasburkar (funkar med soppburkar, rödbetsburkar, gurkburkar eller liknande) och lite ståltråd, sedan fäster man upp dem i ett träd ute i trädgården och i med några värmeljus och VIPS så har man jättefina lyktor som lyser upp höst/vintermörkret jättefint :)

'

Lite svårt att se glaslyktorna i dagsljus men ja, ni förstår säkert tanken... ;)

1 kommentar:

  1. Va du är pysslig! Nu har jag hittat hit till din blogg. Hade ingen aning om att du jul-bloggade. Kul!!/Mamma

    SvaraRadera