lördag 10 november 2012

JUL överallt!


Nu har julen börjat komma på allvar ute i handeln. På IKEA, Rusta, Jula, Clas Ohlson, Ica, Coop, diverse lampaffärer - ja nästan överallt! Detta gör mig såklart överlycklig men min sambo börjar nog bli trött på att en snabbhandling på ICA alltid slutar med en massa glitter, stjärnor, kulor och annat skoj ;)
Idag gjorde jag världens FYND! Jag hittade ett jättesött litet pepparkakshus (ljuslykta) som ser alldeles verkligt ut. Ja jag kan t o m hävda att det lilla huset numera tillhör en av mina allra käraste julprylar. Med tanke på att jag varje år misslyckas med mitt pepparkakshus så får nu detta alltså bli ett substitut :) Bild nedan på det lilla underverket!



Jag har dessutom börjat smyga upp julgrejor lite här och var hemma, några röda ljus, lite kulor och belysning. Självklart väntar jag med advents-stjärnor och sådant till första advent, men min ljusgardin med stjärnor har iaf fått komma upp i fönstret. Tycker ändå att det är ok att sätta upp ljusslingor och sådant när det är så pass mörkt ute större delen av dagarna.

Visst är den fin???

Det enda som lägger lite sorti på min julkänsla just nu är det regniga, leriga och 10 gradiga vädret utanför fönstret. USCH! Nu behöver vi helt klart lite snö :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar