torsdag 18 december 2014

Julgran och Julgodis.


Nu är julgranen på plats i sitt hörn i vardagsrummet! 
I år blev det en ganska enkel gran med väldigt lite pynt då vi inte ska fira hemma med en massa gäster utan bara njuta av den själva.
Min lilla bebis tyckte att ljusen var himla festliga och försökte äta upp en del av ljus-slingan :)



Igår hade vi förresten verklig julfeeling här på Walla. Det snöade stora snöflingor utanför fönstren, ljusmusiken flödade ur radion och jag kokade knäck och kola. 
Knäcken blev ganska bra i år, den skulle möjligtvis varit lite mjukare men jag lyckades iaf att inte få den att fastna i formarna som tidigare år (icas knäckformar är värdelösa!!)

Min man gjorde sina underbara nougatcigarrer (vet inte ens om de heter så?) och mums vad goda de är! Han skär ut stavar av nougat, rullar in dem i marsipan och doppar de i mörk choklad, sedan är det bara att skiva och äta :D

Ikväll njuter jag med varm glögg framför 'Jul med Ernst' och känner mig ganska tillfreds. Julklapparna är färdiga, julgodiset är klart och granen klädd. Första gången på 4 år som jag känner att jag inte går sönder av stress innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar