söndag 3 november 2013

Tillbaka.

Nu är jag förhoppningsvis tillbaka, i alla fall på halvfart. 
Jag har varit jättedålig på att skriva här på sista tiden, men det beror på att jag varit sjukskriven och legat hemma och mått som en rutten fisk. Jag har inte ens orkat att öppna laptopen och skriva ett inlägg. Har förvisso inte haft så mycket att skriva om heller ;)
Jag mår fortfarande inte hundra men kände att det var dags att komma igång nu. Det är ju för sjutton redan November!

De senaste veckorna har min man varit fantastiskt. Inte bara genom att sköta allt i hemmet som jag inte orkat/klarat av, utan han har också gett mig juluppdateringar och inspiration. Han har fotograferat saker i butikerna, berättat om nyheter och köpt med saker hem.



En dag kom han hem med Loka Pepparkaka. Tyvärr står den kvar i kylskåpet fortfarande då jag inte känt mig speciellt sugen. Men så fort jag mår bättre så ska den smakas :)


Ekfatslagrad Julmust! Denna hade jag aldrig testat tidigare och jag måste erkänna att den var god, lite sådär rökigt mjuk på något sätt. Inte lika sötsliskig som den vanliga. Min man älskade den, men jag gillar den vanliga Apotekarnes bäst :)
Lussekatterna gick ner trots att jag mådde dåligt! Gud så gott! Men jag längtar efter min mans hembakade lussekatter :)



Jultidnings-stället på Coopen är tydligen redan fullt :) Jag har fått hem några stycken av tidningarna, men jag tycker att det mesta är likadant. Samma pyssel, tips och ideér som tidigare år.

1 kommentar:

  1. Mm, den ekfatslagrade lät god. Får bli att köpa hem en idag tror jag minsann ;)

    SvaraRadera