torsdag 13 november 2014

Julfuska....

Jag är expert på att julfuska... 
Jag börjar med glögg och pepparkakor redan i typ augusti/oktober, jag går och pillar på julpyntet i förrådet redan kring midsommar och jag planerar/köper julklappar långt innan någon annan ens har tänkt tanken på jul.

Fast jag vet ju att jag inte är ensam! Det finns fler julgalna människor där ute, det är ju bara att ta en titt på Julbloggar.se så förstår man ju att det är en hel livsstil att älska julen för vissa människor!

Igår drack jag ekfatslagrad julmust till kvällsmaten, häromdagen drack jag glögg för femtielfte gången den här hösten och jag och mannen sitter just nu och funderar på om vi ska köpa en skinka och käka skinkmacka med senap i kväll :)
Julklapparna är nästan klara, hade jag haft en gran så hade de typ redan legat där under, haha!




Ja jag älskar julen och alla smaker, dofter, förväntningar, pynt och ljus!!

Men en sak fuskar jag INTE med.... julafton!
Är det julafton så är det julafton. Det skulle aldrig falla mig in att fira jul någon annan dag, eller som vissa andra som firar 'lill-jul'. Det är något magiskt med den 24 December som inte existerar någon annan dag. Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar