lördag 8 november 2014

Julmarknad på Julita Gård!


Så är då årets första julmarknad avklarad!

I går eftermiddag var vi på Julita Gård för deras årliga julmarknad. Det var väldigt mysigt, men med en övertrött och ledsen bebis (två timmars bilåkande var inte populärt) blev det lite stressande. När hon kommit till ro och somnat i vagnen kunde vi andra njuta av matbodar, julpynt och hemslöjd.

Som vanligt på julmarknader så köper man alldeles för mycket grejor. Dessutom köper jag nästan alltid bara ätbara saker. Värsta gottegrisen! :)
Igår köpte vi en stor marsipangris (årlig tradition att köpa på första julmarknaden), två stycken marsipancigarrer, en flaska slottsglögg, två goda korvar och gotländsk senap. MUMS!

Vi såg också så himla mycket fin hemslöjd, fällar, tofflor, kläder, figurer osv. Dessutom sprang jag in i Ernst Kirchsteiger som var där och filmade med sitt kamerateam (antagligen inför jul med Ernst?) Häftigt!

Här kommer lite mysiga bilder från marknaden:

Tomtens stuga. Så himla mysig julstämning!




Mannen med barnvagnen i mörkret :)

Haha jag bara ÄLSKADE dessa små nakna tomtar!!! Fanns även som 'vanliga' människor och häxor, Jättefina!

Så himla fint och smart pynt! Några äpplen på en pinne nedstucken i rabatten blev jättesnyggt! Detta ska jag definitivt göra hemma :)






4 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! Vi gifte oss på julita gård för 3 år sedan så det stället ligger mig extra varmt om hjärtat. Har dock aldrig besökt julmarknaden men åker dit varje sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad mysigt att gifta sig där!! Det låg ju så fint och kan tänka mig att det är underbart på sommaren! Har aldrig varit där sommartid, men blir väl mer nu när man har fått barn kan jag tänka mig... :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja det var det verkligen!! Jag tycker alltid att det är mysigare att gå på julmarknad på sen eftermiddag eller kväll när det börjar bli mörkt. Det blir så mysigt med alla ljus och lyktor då!

      Radera