torsdag 5 december 2013

Det blir ingen jul...

Ja så känns det iallafall.

Den här hösten har varit omtumlande och inte alls vad jag hade tänkt mig. 
Jag hade storslagna planer på att blogga mycket mer än förra året, pyssla tills fingrarna blödde, springa på massor av julmarknader, dricka mängder med glögg och bara njuta av den antågande julen.

Så blev det inte alls. Jag har knappt orkat öppna laptopen för att skriva i bloggen, inte heller har jag fått upp speciellt mycket julpynt och jag har inte varit på en endaste julmarknad.
Istället har jag varit sjukskriven, spenderat dagarna liggandes i soffan/sängen och tittat på filmer. Jag har inte ens orkat ta tag i det 'vardagliga' här hemma.

Men det här inlägget ska inte vara något sorgligt, deprimerande gnäll. Tvärtom! Anledningen till min sjukskrivning och att jag inte orkat ta till mig julen i år är nämligen en liten bebis :) I min mage växer mitt och min mans älskade lilla BARN! Och det är värt allt illamående, alla spyor, alla krämpor och all trötthet i världen!!!!
Jag mår inte bra än, men jag ser ändå ljuset i tunneln (hoppas jag!!) så kanske kan jag få till några inlägg innan jul trots allt.

Det tråkiga i hela historien är att jag varit tvungen att ställa in resan till Tyskland. Vi skulle ju åkt dit imorgon på julmarknad, men med tanke på mitt mående så går det bara inte.
Men tanken på att jag nästa år samma tid har en liten bebis och en massa tid till julstökande får mig ändå på bättre humör!



2 kommentarer:

  1. Hoppas du blir bättre snart!
    Och va kul med en liten bebis, gud så mysigt, Grattis!
    Än är inte julen över, så pyssel och allt annat hinns :))

    SvaraRadera
  2. Åhh vad jag känner igen mig i det du skriver. Har mått illa och haft ont i huvudet nästan konstant sen i början av september. Nu de senaste veckorna så börjar det vända, jag känner små rörelser i magen och livet börjar att komma tillbaka. Så häng i trots att det inte är sådär underbart som man tänkt sig det blir ju bättre :) stora kramar från lilla mig

    SvaraRadera