tisdag 28 oktober 2014

Ett år av tystnad.

Hej på er !

Nu är jag tillbaka igen, ett år senare.
Förra året vid den här tiden så var jag sjukskriven och ganska uppgiven. Något som jag skrev om i förra inlägget (tror jag?).

Så nu sitter jag här, det är två månader kvar till julafton och ja, jag fick min bebis tillslut :) Hon tittade ut mitt i högsommaren några dagar efter midsommarafton och just i detta nu ligger hon och snarkar i sin säng.

I år är jag alltså mammaledig inför jul, men med en liten bebis så finns det mycket mindre tid än jag trodde att hinna med julstök. Dock är mina planer att hinna med:

1. Julmarknader.
Eftersom jag låg hemma i fosterställning hela förra hösten och kräktes i en hink så hann jag inte med EN ENDA julmarknad... Detta ska ändras på i år, då vi tänkte hinna med både Julitas Julmarknad, Skansens Julmarknad och Taxinge Slotts Julmarknad.

2. Fixa en hemmagjord julkalender.
Min bebis är ju aaaaaningen för liten för att förstå det här med julkalendrar, men fram tills dess att hon uppskattar det så kan man ju ge små paket till sin älskade man!

3. Bjuda på glöggfest.
Ja, är det något som jag börjat uppskatta så är det att ha bjudningar här hemma på Walla. Tidigare har det ju varit födelsedagsbjudningar, bröllop och diverse men i år tänkte jag slå till med en glöggkväll för våra nära vänner. Myyyyysigt! Mer om detta i ett senare inlägg.

4. Sörja avsaknaden av julfirande på Walla.
I år är vi nämligen bortbjudna på jul. Något jag egentligen hatar! Men det är till mina föräldrar och alla syskon skall samlas så det känns ändå ok. Dessutom är det 'skönt' att slippa stressa med alla julförberedelser inför jul när man har en liten att sköta om. Men från och med nästa år kommer vi nog att börja fira jul själva, bara vår lilla familj här hemma.


Så jag hoppas att jag hinner få till några inlägg de kommande två månaderna och att det finns några där ute som vill läsa :)


Snötäckt uppfart år 2011. Hoppas på mycket snö i år också!!!


2 kommentarer: