fredag 31 oktober 2014

Det här med julklappar...


Det här med julklappar känns som en kamp mot tiden. Man tänker varje år att man ska vara ute i god tid och ändå sitter man där veckan innan julafton och har missat något.

I min familj är det varje år en massa olika åsikter om julklappar, en del vill inte att vi ska ha några alls, några vill begränsa till typ 100kr per julklapp och några vill köra fritt spelrum. 
Jag tillhör de sistnämnda. 
För mig spelar det ingen roll om jag ger någon en klapp värd 400kr och får något för 50kr tillbaka. Jag tänker inte så för det är ju tanken som räknas! Och dessutom är det nästan roligare att ge än att få :)

I år försöker jag att hinna köpa de flesta julklapparna på internet. Med en liten bebis finns det inte så mycket tid att hinna springa i affärer (om man inte ska ha henne med dvs, men då blir det inte så mycket shoppat..) 
Men varje kväll när jag sätter mig med datorn är jag så trött att jag inte får något uträttat alls.

Min tanke är iaf att ge något personligt i år. Jag tycker alltid det är så svårt att komma på grejor. Men så har jag insett, om man verkligen tänker till om varje person, vad denne har för intressen och hobbys, så kan man alltid komma på något.

Typ; 

En pappa som dricker wisky om kvällarna och gillar att mecka bil om dagarna kan t ex få en prenumeration på bilsport/garage-tidning, fina wiskyglas, en flaska extra fin wisky, presentkort på typ Skruvat eller en wiskyprovning.

En moster som tycker om att påta i trädgården kan t ex få fröpåsar, presentkort på en handelsträdgård eller ett par fina trädgårdshandskar.

Ja ni förstår vad jag menar :)

Mina favoritsidor på internet just nu är:
BlueBoxRoligaPrylar eller SmartaSaker. Där kan man alltid hitta något bra/roligt till de allra flesta!

Hur gör ni med julklappar i er familj? Ger ni även till de vuxna eller är det bara barnen som får?


Såhär såg det ut under vår gran julen 2012.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi gör lite olika. På min sambon pappas sida kör vi en form av julklappsspelet när vi firar julafton tillsammans (blir nog så iår). Då köper alla 3 paket var för ca 100 kr. I övrigt köper vi julklappar till resten av våra närmaste familjemedlemmer. Vuxna som barn. Alla får=) brukar också köra nätet. Blir ofta billigare så. En sak i butik kan man finna till ett bättre pris på nätet så varför inte. I år blandar vi nog lite, men det är så smidigt med nätet. Man får vara ute i god tid bara. Kram!

    SvaraRadera