torsdag 30 oktober 2014

Planering Glöggafton Del 1.

Den 29/11 (dagen innan första advent) tänkte jag och min man bjuda in några vänner till glöggafton.
Nu är jag i första planeringsstadiet och funderar på;

Vilka olika sorters glögg ska man bjuda på?
Vad vill man ha för ätbart till?

Första frågan är svår, för alla är ju så olika när det gäller glögg. 
Jag själv dricker bara lättglögg och min man dricker helst starkvinsglögg. Sen finns det ju en del som gillar vit glögg, en del vill ha helt alkoholfritt osv. Det är en glöggdjungel där ute!! :)

Andra frågan är väl egentligen inte så klurig, självklart ska man bjuda på pepparkakor med ädelost, chokladtryfflar och lussekatter. Men eftersom vi tänkte ha lite 'plock-middag' till vår glöggfest så behöver vi alltså ha lite matigare grejor...
Min tanke var små laxsnittar, minimackor med skinka och senap, och någon form av paj kanske.

Är det någon av er som haft glöggafton? Har ni några bra tips på mat/dryck eller helt enkelt något annat tips som vi inte får missa? Skriv och berätta!

Dessutom! Var köper man fina glöggmuggar/koppar/glas som inte kostar en förmögenhet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar