tisdag 4 november 2014

Snö i sikte!

Just i detta nu är det tydligen snökaos på gång i norra delen av landet. Är det någon som bor där som kan bekräfta detta underbara fenomen? :D

Idag åkte vinterdäcken på, inte för att det är så mycket vinter här nere (Söder om Stockholm) men tydligen, enligt min snö/vinter-galna man, så är det kanske chans för lite snö här nere mot slutet av veckan *hoppas hoppas*

På fredag ska vi rulla söderut för att hälsa på familj utanför Norrköping och i samma veva ska vi på årets första julmarknad på Julita Gård. Det vore ju fantastiskt mysigt att uppleva julmarknaden med lite snö i luften!

Är faktiskt så otroligt less på det här blöta, varma vädret nu! Kan vi inte bara få 10 minusgrader och en meter snö så att man kan göra snögubbar och sedan mysa med varm glögg framför brasan när man kommer in :)

Nån mer än jag som vill ha VINTER nu?


6 kommentarer:

  1. Jag vill ha vinter och jul nu!! Haha :)
    Enligt vädret ska vi få första snön imorgon, hoppas så (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kom ju lite snö faktiskt! Så att det blev vitt här t o m. Men dan efter var det borta och nu är det ju bara plusgrader i sikte... SUCK!!!! ;)

      Radera
  2. Jag vill också ha vinter, och massa snö! Men jag får nog vänta lite till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr får vi nog det.... Hoppas verkligen att vi får snö till jul iaf!!!

      Radera
  3. Jodå vi i norrland har fått snö :) Snöoväder vet jag väl inte om vi fick men det snöade hela kvällen och just nu har vi -12 grader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad härligt det låter!!! Nu vet jag ju inte om ni fortfarande har det, men ni verkar iaf få rejäla vintrar där uppe, till skillnad från oss...

      Radera